Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 23 Сеп 2023, 10:12

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 237 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2011, 20:18 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Пуснах тази тема за да е в полза на колегите със симптоми и решения...
До момента проблемите с моята мазда 6 2008г/2000куб.см бензин са:
1. около 40х.км - гаранционна смяна на бутоните за ел-стъкла на шофьорската врата. Бе счупено бутончето на шофьорското стъкло. Нямам спомен дали съм го презорил нещо, но резултата бе на лице (често отварям стъклото покрай тея RF карти за бариери).
2. около 40х.км заради вибрациите по нашите пътища ми се бе разхлабил третия стоп - затегнах го
3. около 40х.км - няколко изгорели бушончета на запалката - кофти китайско зарядно
4. около 50х.км - скърцане около задното стъкло - гаранционно отстраняване. (типичен проблем за седаните заради някакви пластмасови монтажни водачи на задното стъкло).
5. около 50х.км - изгорял бушон на пръскалката на фаровете - късна смяна със зимна течност - замръзване на системата
6. 67х.км - преден ляв лагер на главината - за смяна. Гаранционна смяна - отнема около 1.5 часа
7. 67х.км - останах без габарити - бушона гори. Негаранционна диагностика и навярно (според обяснението на сервиза) смяна на кабел за осветление на номера. Причина (отново според сервиза) - усукани и повредени кабели на куплунга в задната броня, който трябва да се откачи при сваляне на броня. Бронята бе сваляна и монтирана за боядисване в неофициален сервиз (официалния май нещо не е добре с боядисването) .

Практически всички повреди навярно са причинени от българската действителност, а не по вина на мазда...
Общо взето - засега няма сериозни проблеми...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Последна промяна slowtraveler на 16 Мар 2011, 19:39, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2011, 21:33 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Сеп 2010, 21:26
Мнения: 18
1. около 1 х.км - запотяване на стопове при миене и обилен дъжд (познат проблем при новите 6-ци). Дадоха ми шаблон от сервиза да ги снимам като ми се запотят за да ги пратят за рекламация до Австрия (още не съм го направил).
2. около 2 х.км - причукване на шофьорската седалка при рязко завиване ляво, дясно, ляво, дясно .... Притегнаха някакви планки под седалката и засега е ОК.
3. около 6 х.км - скърцане при сядане на шофьорската седалка. Смазаха я и я раздвижиха в Стар моторс, но ефекта беше кратък.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2011, 00:19 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Какво за новия акорд проблемен ли е? те къде го првят всъщност този който сеппродава тука в БГ?
А тойотата проблемна ли е?

alexb, какъв шаблон? Колега беше писал че е питал Стар Моторс и те му казали че било нормално понеже стоповете не били херметични, а запотяването го има на Мазда 6 второ поколение поне със сигурност.

1. 2хил км. Единият преден халоген нещо се беше откачил от едната страна, то е закачено с едни палстмасови щипки към предната маска. - оправиха го
2. 7хил. км. Тропане и клатена на шофйорската седалка - опрявяха я но може и още по добре да стане, но пък този луфт го има на всички просто някъде е малко по малък.
3. 7 хил. км. Имах проблем с отварянето на едната задна врата, просто не се оключваше, все едно нещо беше замръзнало в студа. След като колата се позагря и само се оправи - Проблем не беше открит, но смазаха механизма а и то времето се стопли.
4. Запотяване на стоповете в няаква степен, не е много но го има - изглежда да си е така и не знам дали се брой за проблем

Други проблеми няма, но пък нали за това е нова и тези две дпълнителни ходения до сервиза дори и за 1час са много за чисто нова кола на 7хил. км и 8месеца. ;-) дано се приключи с това, макар че като ида на годишното обслужване ще ги карам още да стягат седалката, че с този луфт пак ще се разхлопа повече докато дойте това време.
То като цяло проблемите ги ма писани в една друга тема ;-)

Оделно забелязва при мен, че има кофти следи направо ожуленя/отлюспена боя долу ниско на предната маска, предполага че от камъчета но може и на фейслифта да е малко калпаво сложена боята там.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2011, 07:41 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
radkol, запотяването на стоповете според мен е нормално защото:
Доколкото виждам стопа е с някакво двойно 'стъкло'. Запотява се не вътре стопа, а точно в тая междина, която като че ли е свързана с външния въздух.
Почти веднага след движение на на автомобила това запотяване изчезва...

Offtopic: Относно Тойотата - колегите са доста доволни. НО аз лично имах следните проблеми с Авенсис (описвам по-сериозните):
1. 5х.км - виене/стържене на скоростна кутия или съединител (така и не се разбра или реши проблема) на задна скорост.
а) смяна на съединител на 5х.км
б) смяна на лагер ск.кутия на около 7х.км
(виенето намаля, но си остана)
2. 30х.км - основен ремонт на двигателя (смяна на бутала, сегменти, щека за масло). Запичане на сегменти и горене на масло около 2л/1000км. Производствени конструктивен дефект (сегменти колбеншмидт, недостатътчно охлаждане на челото на буталото поради по-малко маслени отвори)
3. 40х.км - развален вентилатор охлаждане (БОШ, докато другия - Денсо не мръдна до края на експлоатацията). Поради идиотската цена смених само втулките на двигателчето.(двигателче БОШ, като правено в час по ръчен труд - 420лв, двигателче Денсо -качествени материали и изработка - 320лв - това за тея, за които японските части са по-скъпи)
4. 75х.км - смяна на диференциал и лагер вторичен вал на скоростна кутия - около 1270лв..
5. 80х.км смяна на целия вентилатор БОШ с тайвански вентилатор (болт-он). Отново беше разбил втулките явно заради заводски лош баланс на перката. Новия вентилатор бе точно за същия авенсис и го докарах от Чехия. Струваше 110$, като включваше пълен комплект - двигателче, перка, корпус, куплунг, кабел и т.н.

На обслужванеето 90х.км (май бе около 620лв - смяна масло и задни накладки) реших, че е време да си ходи... Все пак е 1.6 бензинка, и такива суми не са логични..
Тъй-като практически сдаде багажа само това, което е правено в Европа, реших следващия автомобил да е чисто японски... Но не робувам на марка, така-че не е сигурно каква марка ще е следващия автомобил :D

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2011, 18:17 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2919
Местоположение: П Л Е В Е Н
Dimovv написа:
само да вметна че Авенсис няма турска сглобка;) сички са UK
турски са ярис, короли и аурис
и наистина са чудесни

Правилно,Корола-та е турска,пък и турските сегменти и така....

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2011, 00:48 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2010, 00:11
Мнения: 1106
Местоположение: София
А според мен тези проблеми,скърцания,запотявания и откачания на седалки и халогени и други,които описвате са нормални и са за сметка на цената.Не може автомобил,които е струвал 45-50 хил сега да се вземе за 35-40 или -20% и да няма козметични проблеми,всичко е изчислено,ти печелиш от цената а производителя от разни "козметични" промени.Win-Win стратегия,но това са бели кахъри както се казва,колата си струва парите!!!!

_________________
Мазда 6, 2.0 бензин 147HP 2007- ex
Мазда 6, 2.5 бензин 170HP 2008- ex
Мазда 6, 2.2 дизел 150HP 2016 AWD manual transmition-ex
Skoda Superb дизел 190HP 2019 4x4


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2011, 11:16 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Сеп 2010, 21:26
Мнения: 18
Radkol, след едно запотяване на стоповете докато отида до Стар моторс те вече бяха изсъхнали. Та там ми дадоха едно картонче, разграфено със скала и с написан номер на шасито и казаха следващия път като се запотят, да ги снимам като държа картончето върху фара. Както виждам не всички колеги се оплакват от запотяване, така че явно си е производствен дефект.
п.с. Темата беше много полезна като замисъл, а сега стана поредната разводнена такава.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2011, 18:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 00:48
Мнения: 239
Аз пък досега или нямам проблеми, или по-скоро не разбирам и не ги регистрирам. Но нищо фрапантно, около 34000 километра на седан автоматик.

Задният парктроник не мисля, че работи особено добре и дава доста фалшиви аларми.
Това със скърцането отзад сега като го спомехахте - може и аз да имам нещо такова, ще го гледам.

Иначе да чукна на дърво, това е.

_________________
Mazda 6 2013 SkyActive Revolution седан, 2.0 бензин, 165 к.с., автоматик
Mazda 6 2008 GH седан, 2.0 бензин, 147 к.с. автоматик (продадена)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2011, 08:00 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
alexb, ти от София ли си, смисъл в кой сервиз си ходил. Ако е в София там в подземния гараж е мястото за огледи на Евроинс, и таам има автомивка, демек лесно можеш да я измиеш там и да им покажеш запотяването, май имаше и автомивка малко по надолу до пътя за летището. /на кръстовището/

Иначе аз лично смятам, че запотяването го има на всички, но първо трябва да го забележиш а то не е постоянно, може да се случи някаква случайност да няма някъде но не ми се вярва.
Скърцането на седалката и малккия луфт който има е същатата работа, но примерно на мен вичко ми прави впечетление докато на мой приятели почти нищо, демек нещо такова дребно не се борй пък и не се забелязва.
Тези същите неща се забелязват и в колите от 2008 когато се продаваха на други цени, така че не виждам в момента връзка с цената.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2011, 22:11 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Сеп 2010, 21:26
Мнения: 18
Запотяването се получава когато колата е била на слънце и се измие (не винаги). В сервиза се опитаха да симулират като я мокриха, но не успяха и затова ми дадоха картончето да си я снимам сам. Като направя, снимки ще им ги пратя за рекламация и ако я уважат, ще ги кача за да сравните вашите дали се запотяват толкова. За седалките не знам дали не на всеки му прави впечатление, но на мене досега не ми се случвал такъв "бъг", а съм сменил доста коли (и нови и стари).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2011, 20:52 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Ами за седалките , трябва да я хванеш с едната ръка отпред одолу а другата горе на облегалката и като я мърдаш нагоре и назар съответно обратно надолу и напред има луф и малко се клати. Аз вече бя писал в една друга тема, че докато се мотах в Стар Моторс наскоро проверих седалките на всичките 6ци в салона .. е на всички го имаше този луфт малко или малк повече. За някой това е ок и няма да му обърне внимание, но понякога явно луфта става по осезаем и е дразнещо за някой хора.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2011, 22:24 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Аз да си кажа отново за моя проблем с отключването на едната задна врата.
Значи вчера сутринтта при това не беше чак толкова студено но пък имаше скреж по стъклата на колите ;-))) пак подобен ефект, забелязах, че при окл. на вратите на задната лява копчето отвътре не се отвори напълно и съответно вратата не се отваряше. Явно беше тръгнало да се откючва но успешно само до някъде. Успях да го оправя веданга като го натиснах навътре и после го дръпхан на вън за отключване. Много странна работа, както и викат африканска черна магия, но прилича на някакво замръзване от влага.
Не ми се занимава със сервиза пак, след като идва лято и от жегите каквато и влага да има би трябвало да изчезне, но ако следващатата зима пак го има, ще се разправяме определно... в крайна сметка основният ми аргумент да разкарам старата кола и да си купя нова е да се отърва от всякакви такива дразнещи проблеми и одене по сервизи .. прсто тези простотии ти скапват кефа от новата кола пък колкото и хубава да е тя . А уж не съм карък човек а точно напротив. То вярно че аз много им се връзвам като цяло ама то това пък ..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2011, 22:59 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 10 Апр 2010, 23:46
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
:D radkol,

аз също затова минах на вариант нова кола, писна ми всеки ден да се чудя какво ще се скапе по колата и затова взех нова.

За мойте впечатления:

1. Седалката при рязък десен завой леко прихлопва, но това вече знаем как се оправя.
2. След пренастройка на алармата, че пищеше много, взе да ми прискърцва по павета като карам точно там кудето бараха, и ми се струва че като са сглобявали кората обратно може да са се преплели кабели и леко да прискръцват на паваж. Не съм ходил да се разправям, но ме дразни и мисля да им кажа скоро.
3. Преди 4 дена дистанционното просто умря, правеше ми мизерий и отключваше на 2-3 натискане, но тогава си умря. Разглобих го и замерих батерията показваше 2,8 V от 3 V и реших, че се е прецакало дистанционното. За всеки случай купих нова батерия и чудо, няма никви ядове вече.

Аз като цяло съм супер доволен от колата, но 2-рия проблем ме дразни много, а дилемата ми е доста голяма, дали да си вкарам пак таралеж в гащите и да ги накарам пак да разглобяват кората, кой знае къде ще преебат нещо и ще почне да скърца другаде :D

_________________
Mazda 6; 2.0L; 147 hp; Executive; 2008-

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2011, 07:55 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
nestor, е ти много негативно гледаш, и без това скоро ще ходиш на годишно тех. обсл. тогава им го кажи да го оправят.
А това със седалката как се оправя според теб?
Да ти кажа притропването е от въпросният луфт който аз споменавам, просто направи теста който съм описал и ще видиш ;-)
Там най ме дразни, че пътническата седалка дет се вика не можеш да я помръднеш а шофорската и то на кола уж с споретен характер има луфт ;-)))))

За дразненето напълно те разбирам, такива дребни неща и незначителни ти развалят целия кеф и много дразнят и при мен е така иначе колата си е супер ама защто да ми се разваля кефа с глуспоти.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2011, 00:49 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 10 Апр 2010, 23:46
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Днес следкато навъртях 100-на км след смяна на зимни с летни гуми и си припомних колко твърдо може да вози маздата :D
С зимните возеше 2-пъти по-меко, и сега като е по твърда и 2-рия проблем става изключително дразнещ, дори се появи на неравен асфалт, не само на павета.
Със сигурност ще им кажа на годишния преглед, но въпроса е дали ще имам време да ги изтърпя, като се сетя, че още преди 3000 км съм го усетил тоя шум и още повече се дразня, 2 дена след манипулацията по алармата.

_________________
Mazda 6; 2.0L; 147 hp; Executive; 2008-

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Апр 2011, 03:54 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
ами не дай се мъчи да го търпиш, отиваш и ги кааш да ти го оправят, едвали ще им отнеме повече от час.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2011, 20:47 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 10 Апр 2010, 23:46
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Да споделя един проблем и решението му :D
Значи преди един месец дистанционното ми спря да работи. Нито отключва нито заключва.
Реших, че вероятно от студеното време батерията е здала багажа, защото преди това няколко месеца несработваше от първия път.
И така си купих чисто нова бетерия:
Всичко заработи перфектно, без пропуск отключваше и заключваше до преди 2 дена когато след отключване направо спря да работи, дори небеше като предишния път когато след 3-4 натискания сработваше. Сега направо умря от веднъж.
Споделих със slowtraveler още преди да сменя батерията първия път и той ми каза, че при него е станало почти същото, отишъл в мазда и му сменили двете дистанционни с управляващия блок. Вчера пак говорих с него и реших да звънна в мазда.
Днес бях при тях и ще ми подменят дистанционните, но ми казаха че трябва да изкачам. Дори ми казаха че преди месец са я правили същата процедура.
В крайна сметка явно знаят за проблема, така че ако някой има проблеми с това да пробва с нова батерия и ако нестанат работите - при тях.

В крайна сметка ще има хепи енд.

Видях и още нещо, което ме притесни, но то се отнася за колегите с дизелови двигатели. Имаше една 6-ца от новите която чакаше за ремонт, а проблема и беше дюза. Не беше на много километри.

Добре че нямаше дизели като купувах аз :wink:

_________________
Mazda 6; 2.0L; 147 hp; Executive; 2008-

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2011, 23:19 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Окт 2009, 09:29
Мнения: 94
Местоположение: Varna
Колега, я кажи кой мотор и на колко км е била горе долу.
Моята се ушашка веднъж едната дюза, ама в Мазда я обучиха и вече 5хил.км е добре

_________________
MAZDA CX-5 AUTO
MAZDA 2 1.3 75HP
MAZDA 6 2.2 Дизел
MAZDA 3 1.6 Дизел


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2011, 15:27 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2009, 19:55
Мнения: 343
Изтеглил е късата клечка!!! Това влиза в графа брак. А може би собственикът й я е "хранил" с локомотивно дизелово гориво. (имам данни за такъв случай, но с друга марка)

_________________
Сиво, Сиво.. та краСИВО
Toyota Auris 2006 - 2.2 DCAT - малък трудно управляем ракетен снаряд.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2011, 19:18 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 10 Апр 2010, 23:46
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
На 27 хил. км, но незнам кой двигател. Предполагам или най-малкия или средния, защото не беше със кожа.

А за нас в БГ клечката е една, такъв ни бил късмета :evil:

_________________
Mazda 6; 2.0L; 147 hp; Executive; 2008-

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2011, 11:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Сеп 2008, 00:48
Мнения: 239
Една от причините, да не търся дизел (освен най-важната, че няма дизел автоматик) е, че не съм сигурен доколко са ги калибрирали тези дизелови двигатели на фона на нафтата в региона. Гледам много постове на голеги с дизели и големи проблеми. Аз нарочно си взех бензин и всичко е перфектно.

Летните гуми дето са си стандартни Бриджстоун са много нископрофилни и возят много твърдо. Лично на мене ми е окей това, понеже се кара приятно колата, но предполагам ако те дразни можеш да ги смениш с по-нормални такива. Бриджстоун Потенза РЕ са гумите на супер спортни коли (дори и стандартните гуми на Порше Кайман) и просто са такива. Имат супер много плюсове и са невероятни гуми, но мекото возене не им е сред плюсовете.

_________________
Mazda 6 2013 SkyActive Revolution седан, 2.0 бензин, 165 к.с., автоматик
Mazda 6 2008 GH седан, 2.0 бензин, 147 к.с. автоматик (продадена)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2011, 11:40 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Проблема не е в горивата в района, а в дизеловите двигатели и еко-нормите...
Постоянни проблеми с DPF и регенерации имат и в Германия...
За гумите - Бриджстона на нашите шестички не е чак такава 'суперспортна' гума, а си е добра комфортна гума среден клас...
При този размер (/50 или /45) просто няма как да вози по-меко, защото трябва да се огъне за да обере неравностите не повече от 2-3 см.. Иначе заминава джантата :D

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юни 2011, 00:52 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Колеги, искам да питам друго дали сте забелязали същият или подобен ефект.

Забелязвам че автоматичното изкл. на мигач не изключва / не връща лоста обратно / дори и при 90 градусов завой ако може да се завие доста по плавно и не толкова рязко, или изобщо да ви се е случвало в ситуация и завой в който очаквате да се икл. Разбира се не говорим за някакви мижави завойчета от по 10-15 градуса ;-)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юни 2011, 07:42 
Offline
фен
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 27 Апр 2011, 19:45
Мнения: 307
Местоположение: София
skype: todor_tchobanov
radkol написа:
Колеги, искам да питам друго дали сте забелязали същият или подобен ефект.

Забелязвам че автоматичното изкл. на мигач не изключва / не връща лоста обратно / дори и при 90 градусов завой ако може да се завие доста по плавно и не толкова рязко, или изобщо да ви се е случвало в ситуация и завой в който очаквате да се икл. Разбира се не говорим за някакви мижави завойчета от по 10-15 градуса ;-)

:shock: на мен никога не ми се е случвало такова нещо :shock:

_________________
Mazda MX-5, 2.0, 161 Hp, Revolution


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юни 2011, 07:54 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Изключването не зависи от ъгъла на завоя, а от ъгъла на максималното завъртане на волана.
При същия завой, при който не ти изключва мигача пробвай за съвсем малък участък да завъртиш повече волана...
Системата обикновено е един храповик (зъбче), което захапва ако завъртиш волана над определения ъгъл - просто там има захват.
И като захапе - при връщането на волана в нулево положение захапалото зъбче връща и лоста в нулево положение.
Ако не завиеш волана до мястото на захапване на зъбчето - то няма как да захапе.
Можеш да пробваш на място - отчетливо се чува мястото на захват и така ще видиш ъгъла на който сработва.

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2011, 11:00 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Ще направя някой друг тест.
Рядко се случва но не знам защо съм останал с впечетлението че завъртането на волана е достатъчно за да се задейства систмата. Пример за тези който са в София. Включването към Младост по Александър Малинов идвайки по Цариградско от Центъра, завоя е 90 може би и над 90 градуса, но е доста плавен и дъглъ, там не ми се изключва мигача.

Ще тествам и пак ще пиша


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2011, 17:59 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 23 Апр 2007, 23:08
Мнения: 917
Местоположение: sofia
когато е плавен и дълъг завоя и при мене не изключва споко нормално е ;)

_________________
Mazda 323F BG 1.8 SOHC - първия трепет
Mazda 323F BA 2.0 V6 - авантюрата
Toyota Avensis 1.8 VVTi - любовта
Mazda 6 Mirai - страстта
Mazda 6 Takumi - ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2011, 22:12 
Offline
маниак
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 29 Юни 2010, 20:18
Мнения: 711
Местоположение: София
Dimovv написа:
когато е плавен и дълъг завоя и при мене не изключва споко нормално е ;)


Значи и ти си го забелязал, не знам дали не е само на новие сл фейслифта, че нали има нова система само с побутване на лостчето и мига три пъти.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2011, 22:15 
Offline
фен
Аватар
2010 Mazda 6

Регистриран на: 10 Апр 2010, 23:46
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
А за плавни завой и на мен ми се е случвало, това си е нормално, най-често на кръгови движения по околовръсните движения ми се случва.

Това не е проблем и е нормално, и на други коли ми се е случвало :wink:

_________________
Mazda 6; 2.0L; 147 hp; Executive; 2008-

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юни 2011, 22:54 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
А защо не проверихте това, което предложих????
Логиката на мигачите на ВСИЧКИ автомобили които имат изключване на мигачите, е да се усети завъртане на волана до определено положение в посоката, в която е пуснат мигача, което е последвано от връщане към неутрално положение...
Ако не си достигнал това 'определено положение', то системата не сработва, за да не ти изключи мигача докато се придвижваш напред към кръстовището..
Дали ще е механично (зъбче) или сензор - това не променя нещата.
Не завъртиш ли волана до определено положение (по памет - около 60 градуса от неутрално положение) след което да върнеш към неутрала- няма как да ти изключи мигача...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Последна промяна slowtraveler на 25 Юни 2011, 07:10, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 237 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб